Barn med bästisen? Dagens recension: The Switch

The Switch sv. titel (Pappa på Burk) Speltid:101min  Drama, Komedi, Kärlek

Filmen handlar om Kassie (Jennifer Aniston) och Wally (Jason Bateman) som är bästa vänner sen några år tillbaka. Båda bor i New York och de träffas nästan varje dag och pratar mycket om livet. Ingen av dem har speciellt tur i kärlekenKassie känner att hon börjar bli gammal och vill så gärna skaffa barn innan det är för sent. Hon beslutar sig att med hjälp av inseminering skaffa ett barn. Wally tycker inte om idén och försöker övertyga Kassie att hon kommer hitta den rätte så småning om och att det vore fel att inseminera sig ifall det skulle hända att hon träffa någon snart. Kassie lyssnar inte på rådet och vill göra det ändå. Hon vill inte göra det via en sperma bank för att hon vill vara säker på att hon får bra gener.

Roland spelas av Patrick Wilson

Hon hittar en man (Roland) som är villig att donera för att han och hennes fru behöver pengarna. Kassie ordnar en inseminerings fest för hennes vänner och Roland och hans fru Jessica där Roland får tömma ur sig i kopp så Kassie kan använda sperman till insemination sen. Wally som fortfarande är emot detta super ner sig rejält på festen så han knappt kan stå. Han går in på toaletten och hittar sperma donationen från Roland och börjar leka med den vid handfatet. Självklart så tappar han ut det i handfatet och får smått panik, men kommer på den smarta idén att han kan fylla den själv, så det gör han och ingen märker någon skillnad. Problemet är att han inte ens kommer ihåg det själv pga fyllan. Kassie flyttar ifrån New York för att hon tycker inte att det är lämpligt att uppforstra ett barn där.

Nu 7 år senare, har Kassie flyttat tillbaka med sin son Sebastian som nu är ca.6år. Kassie börjar dejta Roland (som alla tror är den biologiska pappan) som skilt sig från sin fru Jessica pga att hon var otrogen. Wally träffar dem ofta och börjar se väldiga likheter med Sebastian och börjar fundera på vad som egentligen hände på den där festen...

The Switch är en klassisk "feelgood" kärleks film med massa komplikationer. Jag gillade den här filmen. En lättsam och rolig film som man kan se när som helst. Den är ändå ganska seriös men är ändå grymt rolig pga alla ovanliga situationer som uppstår. Skådespelarna hjälper mycket och gör jobbet bra. Jason Bateman (känd från bl.a Baksmällan) spelar Wally mycket bra som är en smart men ändå ganska bitter man med dåligt självförtroende och tänker väldigt mycket. Sonen Sebastian spelas av Tomas Robinson som säkerligen kommer bli en stor skådespelare i framtiden. Han är den smarta djuptänkaren precis som Wally i filmen och det har han lyckas med på ett grymt sätt trots sin ålder.
Detta är en bra kärlekskomedi som jag rekomenderar till alla! Mycket underhållande, glädje spridande och välspelad film! Helt klart sevärd!

The Switch (Pappa på Burk) får 7 av 10 spermakoppar!

Vad tycker du om recensionen? Vad tycker du om filmen? Diskutera och kommentera!